O nas
Obszary naszych zainteresowań
Narzędzia
Tworzymy narzędzia rozwojowe skierowane do różnych grup docelowych, m.in. przedsiębiorców, uczniów szkół średnich i branżowych, szkół, nauczycieli przedmiotów zawodowych. Tworzymy własne produkty edukacyjne, metodologie, ale także wykorzystujemy te obecne na rynku adaptując je do naszych działań.
Porozumienie bez przemocy w edukacji
publikacja dedykowana nauczycielom oraz innym specjalistom pracującym z uczniami, takim jak psychologowie, pedagodzy, logopedzi itp. Składa się ona z dwóch głównych części – Podręcznika oraz Narzędzi do samodzielnych ćwiczeń. Celem tych narzędzi edukacyjnych jest pogłębienie wiedzy na temat komunikacji bez przemocy (NVC). Podręcznik: Stanowi narzędzie edukacyjne, umożliwiające pogłębienie wiedzy na temat komunikacji bez przemocy (NVC). Dzięki tym materiałom uczestnicy zdobędą wgląd w to, jak NVC wpływa na relacje międzyludzkie, zrozumieją jego działanie, a także otrzymają praktyczne wskazówki i rady dotyczące korzystania z NVC, zwłaszcza w kontekście polskiej szkoły. Materiały zawierają również prezentację konkretnych sytuacji, w których można skutecznie stosować zasady NVC. Narzędzia do samodzielnych ćwiczeń: To kompletny zestaw ćwiczeń, skierowany zarówno do nauczycieli, jak i osób pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat komunikacji bez przemocy (NVC). Dzięki ćwiczeniom z zakresu NVC uczestnicy zyskają umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach z uczniami, ich rodzicami oraz współpracownikami w szkole, jak również w sferze życia osobistego.
Manual Senior Job Crafting
narzędzie przeznaczone dla przedsiębiorców oraz pracowników w wieku przedemerytalnym i emerytalnym (i nie tylko). Jego celem jest dostarczenie firmom narzędzi, które można wykorzystać w procesie przekształcania środowiska pracy tak, by osoby w wieku przed i emerytalnym podnosiły swoje zaangażowanie i poczucie sensu pracy. Projekt opiera się na koncepcji job craftingu, czyli idei przekształcania pracy tak, by człowiek czuł się dobrze z tym co robi zawodowo, wykorzystywał swoje mocne strony, a wykonywane czynności były zgodne z jego systemem wartości. Job crafting polega na podnoszeniu dobrostanu psychicznego pracowników, a tym samym zwiększania zaangażowania w obowiązki zawodowe. Job crafting pomaga kształtować i redefiniować pracę tak, by pracownik czuł jej sens. Manual składa się z dwóch części – dla pracodawcy i dla pracowników. Część dla pracodawcy zawiera m.in. narzędzia planowania zmian i wspierania pracowników w umiejętności samodzielnego dopasowywania pracy do swoich możliwości i preferencji. Są to narzędzia zmiany środowiska tak, by zatrudniać oraz utrzymać zatrudnienie osób w wieku przedemerytalnym i emerytalnym. Część dla pracownika składa się z szeregu narzędzi pozwalających zmienić poszczególne elementy swojej pracy, np. postawy, relacje, zadania.
Manual 4.0
narzędzie przeznaczone dla przedsiębiorców, jego celem jest optymalizacja procesów związanych z podnoszeniem kwalifikacji kadr, ze szczególnym naciskiem na obszary związane z nowymi technologiami, fabrykami przyszłości, przemysłem 4.0. Manual wprowadza na rynek szkoleń i doradztwa autorskie rozwiązanie Inspire Consulting – metodę Mental Sparing Partnerstwa (MSP), której celem jest wzmacnianie efektów uczenia się oraz skuteczne i trwałe wdrożenie nabytej wiedzy i umiejętności w codzienne działania. Metodologia MSP bazuje na koncepcji utrwalania rezultatów poprzez procesy grupowe, facylitację i informacje zwrotne gromadzone z wielu źródeł na raz. Implementacja w przedsiębiorstwie takich zagadnień jak: rozszerzona rzeczywistość, digital twins, Internet rzeczy, autonomiczne roboty, Big Data, automatyzacja i robotyzacja czy integracja systemów zawsze odbywa się poprzez i dzięki zasobom ludzkim. Manual 4.0 proponuje skuteczną konstrukcję procesu podnoszenia kwalifikacji i zaangażowania kadr, tak by przekształcanie w firmy przyszłości przebiegało możliwie optymalnie i z długotrwałą gwarancją rezultatów.
Symulator prowadzenia własnej firmy
dostępna online bezpłatna gra edukacyjna, której głównym celem jest zwiększenie zdolności oraz motywacji jej uczestników, zwłaszcza uczniów i absolwentów szkół zawodowych, do samozatrudnienia. Korzystając z symulatora uczestnicy gry maja możliwość wcielenia się w przedsiębiorców, którzy prowadzą wirtualną firmę i podejmując decyzje w m.in. kwestiach takich jak: lokalizacja przedsiębiorstwa, ceny, reklama, wyposażenie, zatrudnienie, jakość kadry, usług i sprzętu, koszty i ich minimalizacja, finansowanie zewnętrzne (kredyty) – budują swoją przewagę konkurencyjną na rynku. Grać można, prowadząc firmę bez wskazywania konkretnej branży lub wybierając jeden z pięciu poniższych typów działalności: biuro rachunkowe, firma informatyczna, salon kosmetyczny, salon fryzjerski, zakład mechaniki pojazdowej. Symulacje uwzględniają wydarzenia losowe (pozytywne i negatywne w swoich skutkach dla przedsiębiorstwa) oraz pozwalają na ustawienie poziomu trudności dzięki wyborom pomiędzy: firmą start-up, przedsiębiorstwem w kryzysie lub o ugruntowanej dobrej pozycji na rynku. Produkt wypracowany we współpracy z EduClusterem z Finlandii, skutecznie wdrożono w kilkudziesięciu szkołach zawodowych w całym kraju.
Bank Praktyk Krajowych
innowacyjna platforma edukacyjno-rozwojowa doskonalenia zawodowego, której celem jest łączenie uczniów z przedsiębiorcami oraz szkół z rynkiem pracy i potrzebami gospodarki. Platforma umożliwia automatyzację procesu zawierania, organizacji i nadzoru praktyk w szkolnictwie zawodowym: nawiązywanie kontaktu zainteresowanych stron, zamieszczanie programów praktyk, wypełnianie dzienniczka praktyk, a także wystawiania ocen. Ponadto w naszym rozwiązaniu oprócz praktykantów oceniany jest także praktykodawca jako podmiot zapewniający warunki do rozwoju zawodowego. Dzięki temu uczniowie mają możliwość odbycia rzeczywistej nauki zawodu i kontaktu z rozwiązaniami organizacyjnymi i technologicznymi najlepiej ocenianymi na rynku. BPK integruje różne środowiska zaangażowane w proces kształcenia zawodowego, jest oparty na najnowszych trendach rekrutacyjnych i dominujących cechach pokolenia wchodzącego aktualnie na rynek pracy. Bank Praktyk Krajowych jest pierwszym w pełni zautomatyzowanym narzędziem organizacji praktyk na rynku krajowym, powstał we współpracy z Fundacion Empresa Universidad De Alicante De La Comunidad Valenciana przy uniwersytecie w Alicante.
Dolina krzemowa w Polskiej Szkole Zawodowej
autorska publikacja pracowników IC zawierająca jasno sprecyzowane propozycje rozwiązań z zakresu skutecznego łączenia gospodarki z obszarem kształcenia i edukacji. W publikacji został zaprezentowany innowacyjny program praktyk i doskonalenia zawodowego dla nauczycieli przedmiotów informatycznych. Powstał on przy współpracy grupy ekspertów, nauczycieli oraz przedsiębiorców i zakładał wzrost jakości kształcenia zawodowego dzięki powiązaniu edukacji z realiami rynku, gospodarki i poziomem rozwoju technologii ICT. Publikacja zawiera modelowy program praktyk dla nauczycieli zawodu technik informatyk i pokrewnych oraz rekomendacje umożliwiające programowanie praktyk w przedsiębiorstwach w sposób, który przyczynia się do rozwoju zawodowego nauczycieli przedmiotów zawodowych i instruktorów praktycznej nauki zawodu. Publikacja opisuje także proces testowania rozwiązania w warunkach rzeczywistych i przyrost umiejętności praktycznych z zakresu ww. technologii, świadomości Gender Mainstreaming, kompetencji niezbędnych do atrakcyjnego przeprowadzania lekcji oraz szeregu innych umiejętności, które mają wpływ na poziom merytoryczny nauczycieli.
Innowacyjność kluczem do sukcesu w branży medyczno-estetycznej
publikacja będąca produktem projektu, w którym 285 nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu uczestniczyło w doskonaleniu praktycznym. Rezultatem, zaprezentowanym w niniejszej publikacji, było wypracowanie nowego podejścia do nauczania praktycznego w obszarze zaawansowanych technologii związanych z medycyną i estetyką na poziomie szkolnictwa zawodowego.. Wypracowany przez multidyscyplinarny zespół ekspertów innowacyjny, modelowy program praktyk dla nauczycieli i instruktorów przedmiotów zawodowych, został przetestowany w 24 firmach – liderach branży medyczno – estetycznej, zoptymalizowany i udostępniony do wdrożenia w ramach szkolnictwa zawodowego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Szkolenia i doradztwo
Inspire Consulting pełni funkcję Operatora w projekcie „Kompetentny region – Warmia i Mazury”, realizowanym w ramach Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur na lata 2021-2027. Projekt o łącznej wartości 35 597 834,61 zł ma na celu wsparcie rozwoju przedsiębiorstw z województwa warmińsko-mazurskiego poprzez podniesienie kwalifikacji pracowników oraz zwiększenie potencjału firm. W ramach tego projektu 1488 pracowników oraz 919 mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) prowadzących działalność na Warmii i Mazurach skorzysta z szerokiej oferty szkoleń i wsparcia doradczego.
Inspire Consulting z sukcesem zrealizował, jako operator i partner, trzy projekty szkoleniowo-doradcze skierowane do podmiotów działających w ramach Regionalnych Inteligentnych Specjalizacji (RIS) województwa warmińsko-mazurskiego. Były to: „Akcelerator innowacji – drewno i meblarstwo”, „Akcelerator innowacji – ekonomia wody” oraz „Akcelerator innowacji – żywność wysokiej jakości”. Celem tych projektów było świadczenie pakietowych usług szkoleniowych i doradczych służących podniesieniu innowacyjności firm z regionu, ze szczególnym naciskiem na podmioty działające w obrębie RIS i branż o wysokim poziomie prac B+R. W ramach tych projektów przeszkolono blisko 500 osób oraz 150 firm.
Inspire Consulting oferuje usługi szkoleniowe i doradcze w systemie Bazy Usług Rozwojowych. Dotychczas przeszkoliliśmy 1000 osób oraz 800 firm i możemy pochwalić się średnią ocen od uczestników usług na poziomie
Projekty z zakresu innowacji i zaawansowanych technologii
Rzeczywistość animowana
Projekt realizowany we współpracy z m.in. Szkołą Filmową w Łodzi, Politechniką Warszawską, Studiem Filmowym Animoon. Rezultatem projektu było opracowanie i doprowadzenie do IV poziomu gotowości technologicznej systemu akwizycji animacji lalkowej (poprzez fotogrametryczne wyznaczanie pozycji 3D znaczników rozmieszczonych w przegubach szkieletu lalki). Innowacja rozwijana była dalej w kolejnym projekcie.
Czwarty wymiar animacji lalkowej
Projekt obejmował badania przemysłowe i prace rozwojowe w zakresie optymalizacji technologii motion capture. Celem projektu było podniesienie poziomu gotowości technologicznej zweryfikowanej w warunkach laboratoryjnych technologii animacji lalkowej do IX poziomu. Jest to ostatni poziom gotowości technologicznej umożliwiający wprowadzenie produktu na rynek. W rezultacie powstała technologia stop-motion: SMODO. Łączy ona klasyczną animację lalkową z innowacyjną techniką przechwytywania ruchu. Produkt skierowany zarówno do profesjonalnych studiów filmowych, jak również szkół kształcących na kierunkach artystycznych i multimedialnych. Innowacja usprawnia proces produkcji multimedialnych, pozwalając jednocześnie zachować walory artystyczne klasycznej animacji lalkowej. Wprowadzony na rynek i dostępny w sprzedaży.